SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Stina:
Hur gamla är ni? 15 (diana, 95a) & 14 (julia, 96a)

Har ni haft blogg innan? Ja, flera olika båda två

Michelle, www.ponnybrudarnaa.blogg.se,
 till Julia:
Om du tävlar med din häst vilka klasser isåfall? Har ju ingen egen häst men tävlar med ridskolans hästar på Klubbnivå. Hoppar ca 70-80 med stor häst och D-ponny. I dressyren rider jag LC men för det mesta LB.

Till Diana:
Hur gammal är "Tut" ? Han är 19 i år.

Och hur länge har du ridit? Sen jag var drygt 7. Alltså 8 år sammanlagt :)

Har ni eget stall till "dina" hästar eller inhyrda någon stans? :D De bor i Susannes stall, alltså så är de inte inhyrda utan bor i hennes stall.

 Maja
Hur många dagar í veckan rider ni? Diana rider ca 6 dagar, beroende på väder. Och Julia 2 dagar.

Hur ofta hoppar ni? På ridskolan var fjärde vecka. Och Diana hoppar med sina hästar lite då och då, ganska ofta men inte så högt och många hinder.

Tävlar ni något? Julia tävlar, läs svaret på Michelles fråga.

Och hehe, vad är ert favoritgodis? ^^ Diana- SURT! Julia-SURT! (eller räknas Ballerina Kladdkaka som godis?)

Klara Dahlstedt,http://klaradahlstedt.blogg.se/
Favoritmärke häst/ryttare? Diana: BacktoBack, underbart sköna ridbyxor! Gillar Schockemöhes schabrak. Julia: ganska övervägande gillar jag JW och Kingsland. Kingsland främst på ryttare. Gillar också Schocklemöhles schabrak något enormt!

Vad i hästväg skulle ni göra om ni fick 10 000kr (shoppa, träna, tävla m.m.)? Diana: Jag skulle köpt hindermaterial! Vill så gärna ha riktiga hinder :D och sen en ny hjälm, en JW. Julia: ShoppaShoppaShoppa kläder, stövlar och massa fina saker. Skulle säkert slänga in lite hopp och dressyrspecialer också. Man rider ju inte bättre bara för att man har massa fina saker!

Rida på våren eller sommaren? Diana&Julia: Våren, inte så mycket flugor och inte för varmt!

Gräs eller grus på tävling? Diana: tävlar ej. Julia: Gräs om det inte är halt och om man har broddar

Ute eller inne på tävling? Diana: tävlar ej. Julia: Utomhus i hoppning inomhus i dressyr. Utomhus får hästen en mer självklart bjudning. Men såklart kan den bli skrämd av något i dressyren.

Tyra, till julia:
Hur högt har du hoppat som högst och hur högt brukar du hoppa? Jag har hoppat ett enkelhinder på 1.20. På tävling brukar jag hoppa ca 70-80. Träning ungefär detsamma :D

Ronja&Sofia, http://dressyrtjejerna.webblogg.se/ 
Vad följer ni för bloggar? Vi läser www.dressyrmupparna.se, www.johannagrant.shapemeup.se, www.carlssonpataket.se, www.ponnybrudarnaa.blogg.se & www.klaradahlstedt.blogg.se m.fl.

Varför just hoppning? :) Diana: jag älskar dressyr också! Om jag bara fick göra en hade jag valt dressyr. Men tycker jättemycket om båda så därför blir det blandning. Varför tror ni att vi är bara hoppryttare? :)) Julia: jag gillar hoppning mer för att det är mer rättvist än dressyren och det är mer fart och så otroligt mycket roligare. Men man klarar ju sig inte utan dressyr. 

Ellen
Hej, bor ni i norrland? :)
Hahhaha nej, småland!
 
Elin
Hej, om ni fick hur mycket pengar som helst...vart skulle ni resa då? :)
Diana: Mocambique, läste ni häst&ryttare?!?! Vill, vill, vill! Julia: MADAGASCAR

Lilja
Använder ni långkalsonger under ridbyxorna på vintern? Vilket märke använder ni i så fall? :)
Diana: jag har Ullmax ;) Julia:  McKinley

Jessica
Visste ni att långkalsonger kan orsaka väldigt irritationer på smalbenen, i vissa fall exem!? 
NEJ DET VISSTE VI INTE ;OOOOO

Iza
Hej!
Är betfor bra att stoppa i sår?
 Nej!!! Det tror vi verkligen inte x))
Tove
Hej!
Jag har precis skaffat egen häst , jag kan inte riktigt sadla, kan ni ge lite tips?!
 Diana & Julia: Du borde ta lite fler ridlektioner tror jag..

Minnah
Hej, vilken bra blogg!
Vad har ni för storlek i kläder?
Diana: 36-38. Julia: 38-40

Karina
Är ni bra kompisar med stallpersonalen? Vi är inte ovänner precis ;P julia mer kompis än diana...

Vad är er favorit-mat? Diana: grillad kyckling... Julia: pastasallad
 
Moa
Hej! Vilken bra blogg! Har du en chihuahua? :) Jag älskar chihuahuas! :) vi har inte någon chihuahua...
 
Filippa
Vad tycker ni om Brad Pitt? Inte för att det är nån hästfråga men ändå? :)) diana: fult namn, vet inte så mkt om honom men lite snygg ;) julia: ingen kommentar

Hahha, bara så ni vet. En del frågor är skrivna av några kompisar som bara flummat ;D

KRAMAR DIANA & JULIA

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Bra svar! :)



Sv; Tack :D

2011-03-21 @ 21:21:44
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0