reitung

jao, det blev en runda idag. Jag hade Catty och JuliaC Tut. Vi skrittade ganska länge på duntevägen och sen red vi in i hagen för att kunna trava och galoppera. Fast jag skrittade bara och travade pyttelite för Catty är inte riktigt tipptopp (vill inte gå in på detaljer, och det är okej ibland). I skritten var hon mjuk och fin iaf. Sen kollade jag mest på JuliaC och Tut var kalasfin! Stadig i formen och höll sig dessutom hyfsat stadig i övergångarna, vilket han har svårt för. Sen när juliac galopperade så gjorde hon galoppombyten! Proffsigt! Hon galopperade på en åttvolt och där man byter varv bytte hon då galopp. Såg skitsnyggt ut! Jag ska också testa det nästa gång jag rider Tut. Hoppas jag med lyckas för jag har aldrig gjort det så skulle vara kul att ha gjort något nytt! Susanne (hästarnas ägare) har berättat att när Tut var yngre och i bra form så kunde han byta i vartannat språng.


tut&jag galoppsar i snön ;)

Nu måstemåstemåste jag plugga men orkar inte riktigt....

KRAM DIANA


Kommentarer
Postat av: Sandra - hon med isabellen!

Sv: Kan bara hålla med dig ;) Tack så mycket!

2011-03-01 @ 20:29:22
URL: http://ponnybruden.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Ja precis, har dock inte råd. :( Ska testa med ett längre pannband dock.



Vilken härlig vinterbild! :)

2011-03-01 @ 20:47:06
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Michelle

Sv; åh tack så mkt det värmer av att få så fin kommentar:)



Förstår dig, jag börjar redan känna hur tråkigt det är att min c-ponny tid snart är över:(



Kram kram<3<3



+ bilden är sjukt härlig:D:D

2011-03-01 @ 20:55:08
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0