prao-tisdag

Ni får ha översikt med att jag inte orkar med två bloggar och brutala arbetstider. Så här kommer texten ifrån min praoblogg. Helt ocensurerad och kopierad.
Enjoy!

På morgonen blev jag upplockad av min privata taxi (Karin) och körde vidare mot stallet. När jag kom dig visste jag nästan direkt vad som skulle göras så jag började fodra privathästarna. Efter ett tag kom Sussi och hjälpte till. Vi fodrade och mockade sedan hos ridskolehästarna. Släppte ut dem och ledde ut sedan alla privathästar. Malin la ut hö i alla boxar medan jag blandade höpåsar och efter ett tag käkade vi frukost. & VI KUNDE SITTA PÅ VERANDAN! UTOMHUS!!!! Så ni beräknar vi att bli kvar på uteplatsen fram tills oktober eller något. Efter en stund åkte vi och hämtade spån till ridskolehästarna. Vi hade 20 st påsar på ett släp och när man skulle lyfta dem (de var ganska tunga) fick man verkligen tänka på att böja på benen och inte ryggen och allt det där... Vi åkte hem, tömde påsarna i boxarna. Sen samlade jag & Karin ihop lite skräp (bråte och allt annat knasigt man kan tänkas hitta i Bosses bod) och drog till tippen. Käkade lunch och städade lite i köket. Jag hittade en påse mjöl med misstänkta svarta saker i. Riktigt äckligt! Tog in ridskolehästarna, lunchfodrade och sen skrittade jag en liten runda på Windi, medan Karin gick framför med MUE i koppel! MUE är skadad och får inte ridas utan måste läka ihop benet först. Det var riktigt mysigt att skritta i det underbara vädret. Något som är riktigt skönt med praon är att man får vara ute hela tiden. Jag kommer få mystiska utbrott när jag ska sitta i en lektionssal hela dagarna sedan! Vi fikade lite och sen fick jag enligt Emeli sluta, men medan jag väntade på mammi så pratade jag lite med Karin och fettade in Emelis chaps. Höll också SUS när hon skulle få sitt ben tvättat eftersom hon har ett riktigt obehagligt mugg-sår. Blääääääää!
dagens + den gulliga gubben som jobbade på tippen och när vi pratade om elefanten sonja som simmade över helgasjön! & att Malin sa att jag var den bästaste praktikanten!
dagens - att jag får sågspån & damm och gud vet vad i ögonen & näsan hela tiden.
DAGENS TIPS DAGENS TIPS NANANANA DAGENS TIPS: be aldrig pappa att göra pannkakor att ta med som lunch. de blir oftast väldigt tjocka och du orkar äta ungefär en halv pannkaka.
ciaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0