mitt hoppproblem

Jag vill alltid hoppa före hästen. Jag vet inte varför och alla säger bara "sitt kvar och vänta" men det går inte. Jag bara hoppar, och så hoppar hästen sen och allt blir tokigt. Det var i somras på ridlägret som det här problemet blev riktigt tydligt. Då red jag en häst som låg på som faan mot hindren men trots det hoppade av sent... Så när hon gasade på så trodde jag att hon skulle hoppa av tidigt, men det gjorde hon aldrig. Ganska många tokiga språng blev det... Har en film här, som jag hoppas att ni ser för det tog 35 min att ladda upp den på youtube...


Jag hoppar före henne på det rödvita, drygt 20 sek in i filmen. Ursäkta min systers filmning också x))

och problemet på bild:


hm, tjusigt


ser förjävligt ut, jag vet

Men idag så var jag faktiskt jätteduktig på att hoppa samtidigt som hästen så hoppas det är på väg bort :D har ni några tips om vad man kan göra?!

KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Hmm, har också gjort så en del innan.. Jag tror det är för att man har lite dålig balans och är rädd att bli efter i språnget - det är i alla fall jag. Det man kan göra är väl att försöka slappna av, kanske luta sig lite mer framåt/stå i lätt sits så att man inte kommer efter lika lätt, tills man fått in känslan. Annars är det väl olika övningar, studs är bra och olika serier där man "vet" hur många galoppsprång det blir. Galoppbommar, m.m. :)



Sv; Haha, det är lite kul faktiskt. x)

2011-03-16 @ 09:13:18
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Michelle

Sv: åh tack så mkt:D ljuset är bara för härligt:D



förut hade Jag också lite liknande hoppproblem som dig..så min ridlärare fick hjälpa mig jätte mkt med det vi övade super mkt studs massa hinder efter varandra och så

och galoppbommar m.m

:) KRAM <3

2011-03-16 @ 11:19:37
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0