Min vardagliga ridutrustning


När jag rider till vardags så har jag en del utrustning som jag använder. Tänkte att jag skulle skriva lite om det jag använder och vad jag tycker om det jag har.
Vantarna är ett par Tegera Pro och jag har haft i lite mindre än ett år och de håller jättebra. De har blivit väldigt slitna men är hur sköna som helst. Funkar kalas på sommaren och man slipper frysa om fingrarna!
Hjälmen är en John Whitaker Classic och är hur skön som helst. Jag har ett ganska stort huvud och har storlek 58 i min hjälm (:O) I början tog det ett tag för den att bli inriden men nu sitter den verkligen som en smäck. Helt klart värt pengarna och jag ångrar inte att jag köpte den. Det som är lite dåligt är att min har blivit väldigt ful vid hakbandet, men det är nog för att jag använt den en hel del. Världens skönaste hjälm helt enkelt.

Bootsen är ett bar Dublin advance och är väldigt nätta i designen och väldigt sköna. De plus chapsen ifrån börjes är egentligen bara en tillfällig lösning tills jag får pengar till ett par Pioneer-stövlar. Men chapsen funkar också bra trots att dragkedjan är lite paj ibland och åker upp. Men de är lätta och ta på sig eftersom de har mycket resår.
Västen är en Racesafe storlek Children XL och sitter som en smäck. Den skönaste väst jag någonsin haft och jag älskar den. Men jag har blivit lite lat och orkar inte riktigt rida med väst när jag "slapp-rider" eller trimmar.  Men jag tycker att det är skönare att rida dressyr utan. Såklart skulle jag aldrig riskera någonting bara för att det är skönare att rida utan väst. Jag har den alltid när jag rider markarbete/hoppar och nästan alltid på lektionerna. Det är helt klart en säkerhetsfråga och det är ju ingen menning att ha en bra väst om man inte ska använda den.

Ridbyxorna tog jag med eftersom de är de bästa ridbyxor jag haft. De sitter sådär lagom bra. Jag måste ha ett skärp eftersom de är lite stora i midjan, men det gör egentligen ingenting. Med trycket blir de dessutom så galet snygga att de gör dem till de snyggaste brallor jag ägt! Sjukt nöjd med dem.

Dethär var min ridutrustning och jag hoppas att ni tyckte det var hyfsat intressant att läsa ;)
Glöm inte frågestunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0