Men visst ska väl jag också...

... göra ett sådanthär 5 plus & 5 minus om min ridning.
Jag tycker det är viktigt att se sin kunskap utifrån vilka förutsättningar man har. Jag har inte egen häst, jag rider bara två gånger i veckan och då är det klart att jag inte utveklas lika mycket som en som rider varje dag och tränar kanske två gånger i veckan.
Men jag klagar inte, utan kämpar på med min ridning, för trots att jag inte har egen häst ska jag rida i Skandinavium en dag!

Fem bra saker:
Jag har en väldigt bra grundsits, händer, hållning, ben osv...
Jag är konsekvent och väldigt bestämd. Vill ha reaktion direkt.
Jag känner ganska ofta vad det är som går bra och vad som går galet.
Jag lyssnar bra på instruktioner samt följer de bra.
Jag är ganska tuff och har jag bestämt mig för en sak så ska det funka.

Fem mindre bra saker:
Min hoppsits, måste bli bättre på att sitta kvar och vänta.
Måste bli stabilare i bålen (magen), speciellt på mindre hästar.
På framridning för tävling kan jag bli lite mesig och tänker bara på att det ska se snyggt ut (framförallt dressyr)
Min vänstra armbåge sticker ibland rakt ut. (har dock blivit bättre)
Jag kan inte räkna galoppsprång när jag själv rider (fick reda på det idag)



Det är bara att bestämma dig för en sak och sen träna, träna, träna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0