dagens ridtur

Idag har vädret varit helt igenom... knäppt. Mulet, sol, halvmulet, helmulet, sol, snö, jättesnöflingor-snö, hagel, klar himmel! Wtf? Aprilväder tror jag det kallas. I mars iofs...

Jaja, en ridtur på 1 1/2 timme blev det iaf. Jag på Cattys rygg och JuliaC på Tuts rygg. Långsvängen på Ängarna kallar vi rundan. Mktmkt skritt i början och slutet- bra för gamla hästar. Och så hyfsat bra tempo i mitten - roligt för ryttare och hästar! Tut var i alla fall speedad som en banan idag. Stått i två dagar efter cirka två veckors hårdträning ja, då finns det energi över. Han började trava så fort Juliac rörde tyglarna, ställde sig upp eller bara ändrade pyttelite på sitsen. Sen när vi skulle ta en galopp upp för en backe sa det tjoff. Sen var Tut på väg i full fräs och Catty var inte sen att hänga på x)) söta, pigga, galna hästarna! Trevlig ridtur trots att det började snö lite i slutet. Sen fick jag och jessica cykla ifrån stallet så fick juliac och elin göra det sista med hästarna för vi hade jättebråttom hem för vi skulle till City Gross och kika lite hästgrejer. Och lite köpte jag, visas i nästa inlägg :)


extremt snygg bild från dagens ridtur. JuliaC & Tut brevid vildsvinsbök. Bara jag som är rädd för de svinen?!

KRAM DIANA


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Aha! Tack :) Det vet han själv, haha. ;)

2011-03-11 @ 21:51:08
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0