dagens ridpass

idag så rushade vi lite i stallet för att hinna rida och japp, vi hann! Skrittade på grusvägen och sen in i hagen för lite mer träning. Liiite inspererad av gårdagens dressyrlektion så började jag med öppnor efter framtravningen. Det gick kalasfint för Tut har lätt för alla sidvärtsrörelser så jag gjorde bara några gånger i varje varv sen var jag nöjd. Sen vet jag inte riktigt vad jag gjorde.... Åttvolter tror jag, favoritövning all the time. Sen galopperade jag över minihindret några gånger för att göra dressyrpasset lite omväxlande. Sen provade jag på galoppombyten för första gången. De två första gångerna lyckades men var inte bra och jag kände inte riktigt. Sen sa JuliaC att jag skulle rakrikta lite mer innan och när jag gjorde det kände jag verkligen hur han bytte! Najsbajs, nu har jag gjort galoppombyten för första gången :D Nästa Jan Brink är jag nog allt!

En rolig grej med att rida dressyr på Tut är att jag inte gjort det så många gånger innan (för jag har alltid ridit Nado när vi varit sugna på dressyr) så jag utvecklas enormt hela tiden! Det är alltid positivt, men fortfarande är JuliaC överlägsen på Tut.... Men jag får fortsätta träna, det är ju så grymt kul när det går framåt!

Sen ska jag bara säga att JuliaC hade Catty i kalasfin form idag! Vi båda har verkligen lärt känna henne alltså så det är så kul för i somras kunde vi ha henne i form typ 2 steg i skritt i taget och inget mer men nu är hon stadig i alla tre gångarterna! Beror nog både på våran utveckling och på hennes muskeler som nu existerar ;)


vi & våra älskade pållar ♥

Sovdags för mig nu, vi hörs imorgon som är ännu en överspäckad dag i mitt liv. Jaja, vila får man göra en annan tid.

KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Elin

SVAR: Tack så mycket ;)

Det blir tråkigt, men bra att jag hittat en ny.

Super duper fin blogg förresten

2011-03-04 @ 08:16:50
URL: http://scrub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0