dagens ridpass

Var ju ridskola idag igen och jag hade stora Celeste. Uppvärmningen gick jättebra men sen när vi skulle börja med övningen så gick det... fort. Vi övade galoppbommar och räkna galoppsprång, korta, länga osv. Ja, Celeste tyckte det var riktigt lajbans! I början var hon pigg men sen blev hon för pigg, kunde inte gå framåt i början utan hoppade på stället och vek halsen och sen när hon väl gick fram gick det vääääldigt fort. Fast jag är nöjd med min ridning iallafall för jag gjorde det bästa av situationen. Sen skulle vi galoppera över en bom, hoppa bock, över bom igen. Men jag tog det i trav en gång och sen i galopp för att hon skulle lugna sig lite. Och då gick det jättebra! Hon drog knappt iväg alls ;D Det var dagens ridpass, knasig hästen med bombenergi och faktiskt duktig diana som satt kvar och löste det ;P


ceeeeleste

Om ni undrar var för jag inte uppdaterat idag så var jag hos tandläkaren efter skolan och sen direkt stallet. blir inte mkt mer uppdatering nu heller, mååååste plugga :(

KRAM DIANA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0