Dagens ridning

Idag på praon fick jag faktiskt rida Windi, och inte bara det. Fick hoppa henne lite också. Dock bara två hinder på typ 50 cm men på sista hoppade hon faktiskt av ordenligt och landade i galopp.
Jag känner mig som en stolt mamma ungefär.
Tänkte att jag skulle berätta lite om veckan med mig och Windi!
I måndags när jag red henne så var hon ganska stel och lite hård i munnen, lyssnade inte riktigt och var inte riktigt med på vad jag menade. Då fick jag hjälp av Karin och red mycket övergångar ifrån skritt-halt, trav-skritt, trav-ökad trav osv. I galoppen är hon inte så stark i fattningarna eller i själva galoppen. Orkar typ galoppera två varv i ridhuset. Men fick till några riktigt bra fattningar och efter galoppen fick jag tillbaka henne till en riktigt bra takt i traven också. Hon travade på ordentligt och fick henne att svänga bra i galoppen också.
tisdagen skrittade vi bara ut en liten runda men jag tror hon tyckte det var mycket nytt hon skulle smälta. Jobbade henne lite på marken också, och att hon skulle lyssna på mig bättre.
I ondags red jag ganska likt måndagen. Jobbade övergångar, gick riktigt bra. Samt försökte mig på framdelsvändningar. Det gick bra tillslut, när hon hade slutat backa och trixa. Fick till några riktigt bra galoppfattningar och hade en riktigt bra takt i traven hela tiden.
Idag torsdag så hoppade vi lite. Hon skötte sig exemplariskt när vi red fram och lyssnade hela tiden. Fick till de framdelsvändningar jag gjorde även om jag bara gjorde ungefär tre stycken. När vi hoppade kom jag i slutet på ett räcke i trav, landade i galopp och galopperade på ett annat räcke och hon hoppade av ordentligt och landade i galopp och allt. Riktigt duktig ponny och jag är supernöjd med henne!

Får se om jag får rida henne imon också ;)

Kommentarer
Postat av: elin

sv: hej ^^ ena ponnyn skäcken är ridskolans jag är skötare och fjordingen är min medryttar ponny <3 kram :)

2011-03-10 @ 20:32:16
URL: http://ryyttare.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi,javisst är hon söt! ;)



Vilken fin blogg ni har förresten!

2011-03-10 @ 21:39:40
URL: http://oohlinda.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Jättesöt häst, är det din? :)

2011-03-10 @ 22:28:03
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0