Dagens ridning

Idag hade jag Snurre Sprätt. Min hopponny ifrån förra terminen!
Han hade inte gått sedan i tisdags då Karin red honom på morgonen. Sen hade tandläkaren kommit och dragit ut några tänder och när han ändå var ganska nerdrogad och lugn så bestämde sig Karin att klippa honom. (Eftersom han blir grymt svettig och hade galet mycket päls) Så hon klippte honom och han hade vilat sedan tisdags.
Något jag inte visste när jag hoppade upp ;)
Men FYFAN va bra det gick!!!!

Helt galet. Vi red en ganska bra övning där vi gjorde 10m volter vid varje bokstav och vände sedan snett igenom ifrån F & K. Ökade tills X, gjorde en halvhalt och ökade sedan igen.
Obeskrivligt när den lilla ponnyn flyger iväg i världens finaste ökade trav och bara sträcker ut.
Helt obeskrivlig känsla, vilket steg, vilken ponny.
Det var verkligen något jag behövde efter denna dagen.

Han är inte riktigt lika stark i galoppen som traven så det blev några knasiga fattningar, men det var stor skillnad från innan då han bröt av titt som tätt. Nu galopperade han i kort och samlad galopp hur fint som helst!
En riktig liten dressyrponny och fy vad nöjd jag är.
Tycker jag red riktigt bra också faktiskt.
Men underbara underbara UNDERBARA ponny.
Kärlek till lilla Snurris!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0