dagens lektion

Red Baccardi på lektion idag. Vi hade markarbete och en markarbetsbana som jag tycker är riktigt bra. Fick dock inte igenom honom så mycket som jag velat och det kändes inte riktigt bra. Han kändes ganska stel men gick fint som han brukar i trav och galopp.
Gillar hans galopp då han verkligen har en riktig ponnygalopp som nästan bara studsar på stället :)
Tänkte jag skulle förklara banan lite.


rida i vänstervarv och vända in mellan konerna, över bommarna. Utanför konen och igenom de dubbla konerna. Sakta av till skritt och skritta en volt. Utanför konen och fatta förvänd galopp. Över galoppbommarna. Sakta av till trav. Skritt vid de dubbla konerna. Volt i skritt och sen utanför konen. Sen över bommarna och ut på spåret ett varv.

Personligen gillar jag dehär övningarna. Men idag kändes det helt enkelt inte riktigt bra.
Ser fram emot nästa gång då vi ska hoppa.
Det var allt för mig ikväll

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0