varför började jag rida?

Jadu, jag hade ridit lite ponnyridning och så och sen sa jag till mamma och pappa, "jag vill börja på ridskola". Jag visste ingen som red och mina föräldrar kan ingeting om hästar. Men nu när jag bestämt mig så frågade jag några kompisar och då sa en tjej i klassen att hon red på VFK, bergunda ridskola. Eftersom hon tyckte den var bra och jag visste ingen annan så ringde pappa dit. Och vi hade en otrolig tur som kom in bara några veckor senare! I januari år 2003 red jag min första ridlektion på hästen Miramis, en stor och tjock fux. Jag tyckte det var lika kul som väntat och fortsatte rida, rida och rida. Nu har jag då ridit åtta år på VFK, älskar det stallet! Ett tag 2 ggr i veckan och nu 1 gång i veckan. Jag är också med i Ungdomssektionens styrelse, BUS (bergundaungdomsektion).  I alla fall, så började min lillasyster rida i exakt samma ålder som jag :P Att hon började är kanske inte så konstigt men vad som flög i mig när jag ville börja rida vet jag faktiskt inte! Men bra gjort var det iaf av den sjuochetthalvt-åring jag då var.

letade upp en gammal bild som ser väldigt, väldigt rolig ut.

HAHAHAHAH! ridläger 2006, 5 & 1/2 år sen då alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0