sunday bloody sunday

Idag är det söndag!
& också klubbhoppning i mitt stall, jag bestämde mig för att inte vara med för ett tag sedan. Har helt enkelt tappat lusten att tävla för ett tag :(
Hoppas den kommer tillbaka snart!
Idag är jag väldans trött men ska ändå skriva om min dag igår, eftersom det blev en stalldag!
 
Kom ut till stallet vid 10 snåret någon gång, pratade lite med M som jobbar där. Pussade på hästarna och var lite social med mina kompisar som rider på lördagar. Hjälpte till att släppa ut hästarna när de gått sina lektioner. DET VAR ISGATA UT TILL HAGEN. Superäckligt och det kändes som om alla hästarna skulle halka och skada sig. Riktigt läskigt.
Jag gjorde lite lappar till ungdomssektionen, åt lunch och sen var jag med på den sista knattelektionen och hjälpte till. Det blåste så sörens mycket så E frågade om jag kunde vara med och hjälpa henne hålla lite koll på hästarna ifall de skulle få spelet. Det var bara en av dem som blev lite piggelin och började galoppera, men den lilla tjejen som satt på var så pass duktig att hon lyckades stanna honom. När man ser en sådan liten tjej som går till min höft stanna en stor (och ganska stark) D-ponny fattar man hur mycket makt man har. Eller hur snälla ridskolehästarna egentligen är ;)
Men när hästarna skulle gå ut så blev det lite knasigt. Jag gick ner och öppnade i hagen, och försökte skrämma bort de hästar som redan var ute så att E kunde öppna boxdörrarna och släppa ner de hästar som skulle ut. När jag står där nere och ska knuffa undan hästarna som är ute blir jag nermejad av Hilfiger som springer upp till stallet, han tar med sig de andra hästarna och de springer upp till stallet. Två av de hästar som inte hade varit ute hade ställt sig i hagen och fattade ingenting. Så alla hästarna sprang runt i paddocken och visste inte om de skulle in eller ut. Tillslut tog vi in allihopa. När de var inne hjälpte jag E med stallet, mockade, höade, hängde ut höpåsar och så skulle jag gå ner och ta in Snäckan. (Världens finaste häst) som bor i vårt stall ett tag för hennes ägare är borta och ska tillridas ett tag av vår ridlärare. Sjukt fin häst och stor som ett hus typ. Hon var grymt snäll, men traskade ändå på ganska snabbt mot stallet pga att det blåste så sjukt mycket. Och hon var sist själv ute.
Jag blev kär i den hästen, finaste på länge. Säkert 1.75 i mankhöjd, minst!
När vi var färdiga med stallet fick jag skjuts hem med E och senare på kvällen åkte jag till D.
Nu är jag trött och ska plugga lite och kanske senare ta en promenad i det vackra vädret.
Det var allt för mig
Kram J


bild ifrån ridlägret i sommar, åkte av två gånger på baddagen av denhär hästen. Aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Bland den roligaste veckan i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Elin - satsande hoppryttare

fin blogg ni har! Fina hästar med och det är kul med hästar som blir lite busiga när man badar, haha! :D

2011-02-06 @ 18:43:38
URL: http://http://elinlinnealjunggren.blogg.se
Postat av: Elin

HAHA det kan jag förstå! :D kram!

2011-02-06 @ 19:10:37
URL: http://elinlinnealjunggren.blogg.se/
Postat av: ellen

hahaha skön bild. och fin blogg ! :D

2011-02-07 @ 08:19:27
URL: http://kuuungarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0