stalldag!

Hej alla, jag lyckades faktiskt snabba mig hit utan några längre stopp någonstans. Pappa hämtade mig ifrån stallet vid 10 i åtta och nu hade jag både ätit och dushat. Vågen för mig! :)
Dagen övning; Vi hade dressyr och övningen gick till på så vis att vi skulle vända rätt upp vid A, rida till X där göra en åttvolt. en volt åt höger och en åt vänster, mellan koner. Sen rida till C och vartannat varv vända höger och vartannat vänster. Vi började med allt i trav men lite senare ökade vi traven till och från X och galopperade på långsidan.
Min häst var vädligt duktig, hade en stor madame som heter Misty. Hon är extremt mycket häst att rida och jag hade glömt hur jobbig hon egentligen var. När vi travade av i slutet fick jag verkligen kläm på henne och stuntals i åttvolten också. I galoppen gick det fint de tre första långsidorna men den blev hon trött och saktade av/ fattade fel galopp.
Vad jag tyckte om övningen, jag tyckte den var riktigt bra. Mycket lösgörande och man fick hästen i fin form. Det var mycket att jobba med, dock kan det också ha varit för att jag hade en väldigt jobbig häst. ;)


MistyMast! :)


Länk till vinnaren av namntävlingen; http://rovardottiir.blogg.se/ <------ Grattis! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0