Säkerheten då?

Ponnyakuten är ett väldigt akutellt och omtalat ämne just nu.
Men jag måste ändå få skriva av mig lite!
Jag fattar inte hur ett program som sänds i tv och uppmärksammas av flera tusentals hästmänniskor kan tänka så lite på säkerheten?!
Jag är väl en extrem säkerhetsperson och tänker väldigt mycket på hur jag är i stallet och med hästarna. Kanske beror det på att vi faktiskt håller på med levande varelser med extremt mycket muskle?
Men ungdommar som faktiskt har egna hästar och verkar ha haft det ett tag borde veta vad man gör och inte gör hos sina hästar. Programmet borde också sätta större aspekt på säkerheten!
Liza hoppar sin ponny i bara linne, och hennes hakband på hjälmen är alldeles för löst spänd.
Jacob tar på sig sporrar när han ska lasta sin bråkiga ponny och lindar grimskaftet runt handen!
De duktiga gästerna som kommer och rider och visar upp sina konster har inte hjälm på sig!
Vad är dethär?
Är jag ensam om att tycka såhär?


detta stör mig något enormt iaf!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

håller med dig! har faktiskt också tänkt på detta

2011-02-20 @ 22:21:21
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0