ridningen idag

Japp, Julia har ju redan skrivit vad vi gjorde så jag skriver hur det gick för mig. Jag red Dolittle, en fjording-arab. D-ponny (tror jag) och alltså ganska liten för mig. Men jag älskar ju ponnys och vill fortsätta rida dem så länge det bara går! Iaf, Dulle (som han kallas) är en ny häst på ridskolan och jag har aldrig ridit honom & aldrig sett honom jobba ordentligt innan så när vi red fram självständigt bara testade jag lite och han var väldigt, väldigt stel i båda sidorna så jag travade mest runt på volter och ställde igenom. Han har också väldigt snabb takt så det jag fick tänka mest på idag var att hitta lugn takt och ställa igenom, och vår övning var ju perfekt för det! Åttvolt och tempoväxlingar, som gjort för stel häst med fel takt. Han släppte riktigt fint stundtals men blev inte 100 procent stadig men bättre blev det ju längre jag red. Han var en mysig häst som jag gärna rider mer! Dumt att jag missade förra lektionen :( jag blev riktigt varm idag för fick jobba mycket och tänka mycket (haha) för att hålla takt och ställning hela tiden. Dulle var mycket häst att rida för att vara så liten.

Har tyvärr ingen bild på honom.

Nu ska jag tagga som fÄn till nationella uppsatsen imorgon, fy. Wish me luck! Godnatt ♥ /DIANA
vinnaren av namntävlingen: www.rovardottiir.blogg.se <-- besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0