ridning nr 2

Hei, jag är dööööd! 8 timmar i stallet är inte att leka med... Efter lunch så åkte jag och JuliaC till VFK där Amandas hästar står. Vi började med att mocka åt hennes hästar och en till som vi lovat att mocka åt. Sen bytte vi vatten och blandade kraft och gjorde höpåsar. Sen tog vi in hästarna och ryktade och sadlade och ledde iväg de till lilla ridhuset. Jag började rida Duster, en liten C-ponny skimmel. Skitsöt är han men jag känner mig som en jätte på honom... Ridningen på honom gick bra! Han var mycket mer lättriden idag än han varit innan för nu har han bytt till rakt bett ist för tredelat och fått martingal. Så det var kul! Jag gillar Duster för han är min typ av häst. Sen bytte jag och Julia så jag red Tipperary/Tippan. Hon är en D-ponny och mörkbrun. Skitsöt hon också! Men henne förstår jag mig inte riktigt på i ridningen hahaha. Fick henne bara att släppa korta stunder men jaja. Det kan inte alltid gå bra. Sen bytte vi tillbaka igen för JuliaC passar mycket bättre på Tippan. Nu blev Duster ännu finare så nu var det bara att rida runt och göra volter och avsaktningar och allt man ville och han var stadig hela tiden (y) härligt!

Det vi övade på idag var volter. Vi la ut två bommar längs med medlinjen så man antingen kunde rida en lite avlång mittvolt med båda bommarna eller en volt vid A och en vid C med bara en bom. Rätt smart gjort faktiskt x)) det funkade också att göra serpentiner över bommarna.


Amanda & Tippan!

Efter vi varit hos amandas hästar åkte vi ut till lilla stallet igen och tog in och fodrade de fyra fina pållarna. Nu ska jag sova och sen blir det stallet imorgon förmiddag igen.

KRAM DIANA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0