Mitt tävlingsår 2010

Hej, J's here.

Jag rider ju som sagt på ridskola och tävlar då på Klubtävlingar i både hoppning och dressyr. Förra terminen var lite speciell då min ridskola anordnade något som hette KM, alltså Klubb Mästerskap.
Men min termin började att jag var med och hoppade en klubbhoppning på ridskolans nyaste ponny, Snurre. Jag hade ridit honom på en lektion innan, men aldrig hoppat honom. Hade dock hört att han hoppade bra.
Tävlingen gick riktigt bra och vi fick ett stopp på första hindret, det var helt mitt fel men vi hamnade ändå på en andraplacering.
Nästa tävling var en dressyrtävling, jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick men jag kommer ihåg att jag red en stor och ganska klumpig häst vid namn Misty. Hade tävlat henne ett tag utan att riktigt fått superbra resultat.
Nästa klubbhoppning var med Snurre igen, nu hade han börjat bli lite tröttare. Han var brutalt tjock när han kom till ridskolan och eftersom han gått ner så mycket i vikt orkade han inte riktigt hela banan. Fick ett stopp i omhoppningen men slutade trots allt på en andraplacering där också! :)
Sen hoppade jag en klubbhoppning till på Snurre. Gick riktigt uruselt och det var delvis mitt fel. Han hade också gått ner ca 50 kg men behövde gå ner minst 50 till innan han orkade hoppa en bana med bra fart.
Sista dressyrtävlingen var med ridskolans finaste häst Hilfiger. Det gick riktigt bra och slutade med en förstaplacering i den ena klassen och en andraplacering i den andra.
Riktigt nöjd är jag med mitt tävlingsår.
Just nu kämpar jag på med träningar och tävlingar och kommer fortsätta skriva om mina tävlingar och hur jag (vi) utvecklas.

Hoppas ni tycker att det var ett ganska roligt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0