jabadabadoooo!

Statistiken har börjat tickat uppåt och det första jag ser när jag loggar in är massor av nyligen kommenterade inlägg! :D kalasduktiga läsare har vi allt! Puss på er.

Och detta trots att jag inte bloggat idag men tiden mellan skolan och stallet räckte inte till tyvärr. Hemma fyra och skulle var hos A kvart över så en macka slank ner och sen bytte jag om lite snabbt. Men nu är jag hemma efter in ridtur i ljus. Tänka sig, våren är på väg! Rida i ljust på en tisdag (det blev liite mörkt i slutet, men bara lite..) och dessutom så är snön så gott som borta på en del ställen. För att göra dagen ännu lite bättre så var nationella provet rätt så lätt. Några frågor lite klurigare men det mesta var bara att skriva. Men sen vet man ju aldrig vad någon annan tycker om det. Men ur min synvinkel gick det bra ;D på trosdag är det skrivningen - 3 timmars prov... Wiho!

Nu tillbaka till hästarna, dessa fina små varelser! Idag var Susanne med och red (hästarnas ägare) så hon red på Tut, A på Catty och jag på Nado. Nado är det inte Susanne som ägare utan han är inackorerad hos henne. Nado är en stor och egentligen väldigt fin fux men som är ordentligt överviktig. Hans ägare har tappat lusten och då tänker kanske ni, varför rider inte du honom mer då? Jag skulle gärna göra det för han är rolig men ägaren vågar inte riktigt låna ut honom för jag är minderårig och han kan få för sig lite saker. Han har alltid varit snäll mot mig (förutom en gång i hagen...) men som sagt kan man aldrig veta. Därför får jag bara rida honom när Susanne är med eller i hagen med A. I vår/sommar hoppas jag på att kunna rida honom lite oftare i hagen (: I alla fall så red vi tre idag och vi tog det lungt. Skrittade länge och sen travade vi en lång bit och skrittade sen tillbaka. Nado var väldigt stel men var ändå samarbetsvillig och uppförde sig väldigt bra. Längtar till sommaren så vi kan rida dressyr igen! Det är ju så roligt ;)

Nu ska jag äta och sen ta en dusch. Och vet ni vad?! Ikväll avslutar vi http://knasryttarna.blogg.se/2011/february/en-liten-tavling-pa-lordagskvallen.html! Än så länge har ingen gissat helt rätt så ni som redan gissat kan gissa igen så vi får en vinnare :P



Nado, han fäller som tusan på bläsen nu. Ser roligt ut med vita hårstrån spridda i hela pannan ;D

kram D

Kommentarer
Postat av: Ebba

SV: Tack för tipset! Jag provade det men det blev inte alls lite glansiga som av svampen.. Jag måste gjort något fel :)

Tack, ha det bra du med!

Kram Ebba

2011-02-08 @ 18:49:14
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Ebba

SV: Ja, jag har ett par från Mountain Horse så det är lite konstigt... Ska prova igen nästa gång jag smörjer de :)

Tack så jättemycket!! :D

Kram.

2011-02-08 @ 19:16:01
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0