greatans

har haft en superbra dag idag faktiskt! Började med en runda på stan med kära Julia och ett par jeans, två nagellack och en mascara blev det allt. Har fixat naglarna nu med grå/silver grund och sen svart graffiti över.  Blev askalas! Jeansen sitter som en smäck så det är nice.

Sen gick jag och mamma till doktorn för lite tester. sen i höstas har vi nämligen trott att jag har ansträngninsastma men testvärderna har varit normala och medecinen har inte hjälpt. Så vad är då detta? Idag har vi fått reda på att det förmodligen är Vocal Cord Dysfunction... låter knäppt men är att stämbanden inte riktigt fungerar vid hård ansträgning och extra dåligt vid kyla. Skönt att veta vad det är men dumt att det inte finns någon hjälp... :( För många växer det här problemet bort.

Sen åkte jag ut till stallet med JuliaC. Vi hann inte rida så vi passade på att fixa lite. Cattys sadel fick en ordentlig rengörning. Nogrann puts och till och med gummiplattorna i stigbyglarna blev tvättade ;P vi bytte också schabrak till ett rött som är jättefint till Cattys svarta päls. Tränset blev också isärplockat och fettat. Blankt blev det och jag och Julia har en idé om att köpa ett fint bling-blingpannband till henne. Vi rensade också Cattys ryktlåda och slängde ut massa hår och damm. Så nu är alla Cattys grejer rena och fina! :D vi skulle gjort Tuts saker också men det hann vi inte med idag så det får vi göra någon annan gång.


random bild uppifrån catty. Visst passar det schabraket henne? Smutsigt här iochförsig...

NU ska jag fortsätta tagga Boda Borg imorgon. Kommer bli awesome!

KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv; hehe ja det gör det nog XD



eran blogg är också jätte bra:D

kram<3

2011-02-21 @ 22:26:48
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0