ddddagens ridpass

Tjäääna!
 Idag så red jag Tut och vi bestämde oss för att rida i hagen och köra markarbete/lite hopp. Lite fail var det ändå för han gick bäst på uppvärmningen innan jag började skutta över det lilla hindret... Vi hoppade som sagt över det lilla björkhindret på cirka 40 centimeter. Tut är ganska jobbig att hoppa för han blir jättetung efter hindret och så är han lite klumpig och river mycket. I alla fall ändrade jag hindret till två upphöjda bommar sen så det blev en miniministuds. Det här var riktigt smart gjort faktiskt för nu blev han inte alls lika tung och lärde sig att hålla koll på benen bättre. Hahahha han var galet trött i slutet men det är bara bra för den tjocka hästen måste banta! ;D

Sen måste jag bara berätta vad galentanten Catty gjorde idag... JuliaC red henne i början och hoppade några språng och Catty såg galet pigg ut. Sen skulle hon leka lite med Catty och prova Monty Roberts taktik att jaga bort hästen så den sen vill komma fram. Det var bara det att Catty fattade FÖR bra så hon satte av i snabb trav runt staketet som sen blev galopp och så rusade hon runt i typ 2 varv innan hon travade ett varv till. GALEN TANT, hon är 29 år och springer runt som en tok. Hon ser iaf ut att må riktigt bra och det är härligt att se! Men taktiken funkade, hon följde efter juliac som en hund sen (y)


fina tjocka heeeesten! ♥

KRAM DIANA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0