dagens ridpass

tjena! Kom precis hem från stallet efter att ha åkt dit när jag egentligen borde varit hemma. Har en förfärlig förkylning, förstår ni. Men cyklade ut iallafall och det var det värt! Jag och A red en runda och fy fikon vad bra det gick! Red fram lite på grusvägen innan vi gick in i "paddocken" som är en fyrkantig hage som vi rider i på sommaren. Idag funkade det faktiskt att rida där också, ca 10 cm snö och mjukt så det gick kalas. Började med stora volter i skritt och trav och Catty blev mycket mjukare än hon brukar bli. Tog riktigt bra stöd och gick inte och halvtjurade som hon faktiskt brukar göra. Tog också två korta galopper (man får ju tänka lite på att tanten faktiskt är 29 år...). Även i galoppen höll hon formen perfekt och bara rullade runt i rund och fin galopp! Kärlek till hästen! Hon har faktiskt aldrig gått så fint med mig så jag hade ett stort leende på läpparna när vi red hem kan man ju säga :P nu när jag tänker efter har jag faktiskt aldrig ridit Catty i hagen innan, när vi rider dressyr brukar jag rida Nado och A rider Tut.


Cattyplutt med hyfsat mkt egna ideer... Ska skriva mer om det om några dagar.

Nu ska jag äta soppa och sen bada i näsdukar,
kram D

Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv; Svaren på dina frågor finns nu i inlägg på min blogg kolla:)



Fin blogg ni har:)

Kram<3

2011-02-01 @ 20:04:32
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0