Dagens ridning

Red lektion idag och hoppning stod på schemat. Hade underbara Hilfiger och tillslut gick det bra. Figge hoppar riktigt bra, det är bara jag ibland som inte riktigt hänger med. ;)
Vi började med att hoppade ett litet kryss på ena långsidan, sedan studs på samma långsida. Sista övningen skulle vi komma i vänster varv på ett räcke som stod på diagonalen. Sedan vända runt för ytterskänkel och hoppa studsen.
Mitt problem är att jag vill vara följsam över hindret och gärna hoppar av "innan" hästen. Måste lära mig att sitta kvar i en bra sits och vänta!
Men det är såklart svårt att bli en riktigt bra ryttare och framförallt hoppryttare om man inte får hoppa mer än var fjärde vecka. Man behöver träna och om jag hade egen häst och fick rida varje dag hade jag nog ridit bättre än vad jag redan gör.
Bara något jag funderar över på fredagskvällen :)

Ha det kalas!


gammal bild på fina smokey.

Kommentarer
Postat av: Emmy & Anna

Hej!

Nu är veckans blogg avgjord titta om det blev du? Om

det inte blev du så hoppas vi att du är med nästa gång!



Kram Emmy & Anna

2011-02-19 @ 16:43:50
URL: http://hastochpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0