Dagens ridning

Onsdag och det betyder ridlektion!
Hade stora Misty Mast igen och det gick verkligen helt AWSOME!
Hon var väldigt pigg till en början och blev stark efter ett tag. Men jag jobbade mycket övergångar och få henne att lyssna på mig, då gick det kalasbra!
Jag slappnade av mer i hela kroppen också och fokuserade inte så mycket på att få dendär perfekta formen från början men det kom efter ett tag och hon blev verkligen hur go som helst!


Övningen då; Värmde upp självständigt och red lita serpentiner mellan bommarna som ligger på böjt spår överst i bilden. Sen red vi över de andra bommarna på rakt spår vid långsidan. Travade på och Misty gick verkligen jättebra. Efter ett tag delade vi upp oss i grupper och galopperade över bommarna på böjt spår. Då skulle hästen ta två galoppsprång mellan bommarna och galoppera på i bra takt. Fick verkligen till det efter ett tag och fick bra flyt! Galopperade sedan över bommarna i höger varv, längs långsidan och hoppade det lilla hindret på diagonalen. Det gick också kalasbra och jag är nöjd med ridningen idag!

Påtal om ingenting blåser det brutalt mycket idag. Det är inte särskilt roligt!

Ha det gött & blås inte bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0