Dagens ridning

Idag var jag och red mitt vanliga pass i stallet.
Riktigt trevlig övning, skulle rida bågar mellan 3 st bommar som låg på böjt spår vid C. Sen rida skänkel in och ut ifrån långsidan. Upp till A-kortsidan. Göra övergång eller liknande. Vid nästa långsida göra samma som innan och rida skänkelvikning.
I slutet galopperade vi över de tre bommarna.
Jag har Hilfiger och eftersom han har väldigt jobbig galopp så blev sista övningen jobbig när man skulle galoppera på volt över de tre bommarna. Jag fick göra det själv, eftersom vi var ojämna och de andra skulle göra det 2&2. Fick extra mycket hjälp och gosh vad jobbigt det blev. han blev riktigt fin när han galopperade med kortare steg och inte kastade sig över bommarna. Men man fick verkligen jobba för det.
Aja, som man säger. Ingenting är gratis!

Imorgon har jag planerat ett stallutflykt men kanske hinner blogga innan jag svänger ut.
Diana lär ju vara bakis, eller inte ;)

Ett tidsinställt kommer nog senare.
Ciao på er! :)

Kram Julia


fina figaro, som gillar att bli kliad bakom örat! :)

Kommentarer
Postat av: ronja

sv; Det är olika, ibland och ibland inte :)

2011-02-12 @ 09:28:42
URL: http://rovardottiir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0