dagens ridpass

Idag var en väldigt väldigt skojig dag i stallet! Först mockade vi och fyllde på spån till Catty och sen klumpade vi oss lite när vi tog in hästarna, hahah. Men till slut stod Tut och Allan i sina boxar. Jessica (min lillasyster) och Elin (JuliaCs lillasyster) skulle rida och "leka" lite med Allan och vi skulle då tolka och rida Tut. Vi skrittade upp till hagen, tar cirka 5 minuter. Där travade jag fram Tut lite och han var jättetrött x) men han piggnade till när vi började tolka. Jag red först och Jessica åkte efter och Julia C hjälpte Elin lite med Allan. Jag tycker faktiskt jessica var duktig jämfört med hur jag var i onsdags... Sen red Jessica lite på Tut, för första gången och jag åkte efter. Sen red Jessica på Allan lite medans jag red Tut igen och juliaC åkte efter. Det var då vi filmade :P sen åkte Elin efter och jag red fortfarande. Sen red Elin och jag åkte efter och sen red Julia och ingen åkte efter. Komplicerat? Ja rätt så men alla blev nöjda med att få åka lite och rida lite. Eftersom Allan har noll kondis och är 31 år så skrittade och travade Jessica och Elin lite bara. Sen tog de av sadlen och knäppte av tyglarna och lekte med honom. Han var så söt och sprang efter dom (och godiset...) överallt. Under tiden de lekte så byggde jag fram ett litet hinder. Jag hittade två smala björkbommar i skogen, de var perfekta! Och sen tog jag två stenar från stenmuren och släpade fram till bommarna. Som ni förstår blev hindret bara typ 30 centimeter högt, som en upphöjd cavletti ungefär. Julia fräste på rätt mycket i galoppen och skuttade över några gånger. Tut älskade det! Han behöver verkligen tränas i galopp för att banta bort magen, men det är inte lätt med frusna vägar och inget ridhus/paddock. Som tur är är hagen perfekt att rida i just nu, cirka 7 centimeter snö så det blir precis lagom mjukt. När Julia skrittade av släpade jag fram två stenar till så till nästa gång är hindret kanske 50 centimeter :P haha man får öka långsamt...

Här kommer i alla fall några bilder från idag:


söta lilla Allan! ♥


 
Julia C och tut "hoppar" :) hahah vet att sista bilden är mongo men det är skitsvårt att ta i rätt ögonblick med min kompaktkamera....


Där fick ni en text & bildbomb om dagens ridpass :D

KRAM DIANA


Kommentarer
Postat av: Michelle

Så söt liten ponny:)

<3

2011-02-26 @ 18:59:17
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0