Vad jag tycker om..... ponnyföräldrar!

Missförstå mig inte, jag måste också få uttrycka mina åsikter.
Och alla ponnyföräldrar är inte här, det är inte så jag menar. Det är bara det att jag har sett så många föräldrar genom åren som intar rollen som tränare när deras barn tränar. De köper dyra ponnys till sin lilla 10 åring och tror att det är bara sitta upp och vinna hela skiten.
Sådant stör mig, man måste som barn få känna att man vill rida och tävla utan krav ifrån föräldrar.
Det jag menar är att det är skillnad på att stötta och störta!
Som förälder är det lätt att leva genom sitt barn och vilja för mycket. Du ska hjälpa men inte ta över. Pusha men inte driva för hårt.

Jag tycker mina föräldrar hjälper mig jättebra i ridningen. Mamma har ridit innan men pappa kan typ ingenting om hästar. De hjälper mig, mamma kollar när jag tävlar ibland och kör mig till och från stallet.
Helt lagom enligt mig.
Hade jag haft en riktig ponnyförälder hade jag nog slutat rida på stuts. Då hade det ju inte varit roligt alls.
Man måste som ryttare ha viljan själv och kunna bestämma när man själv vill tävla, träna, rida och satsa!

Stötta men inte störta.

hörs imon
julia

Kommentarer
Postat av: ida

Sv: Det är tillhörande stigläder, de är släta där de ligger an mot hästen vilket ska göra att man inte känner det lika mycket :)

2011-04-05 @ 20:30:23
URL: http://teamnyman.se
Postat av: alice

SV: nej dom små dryga nissarna gör nog inget annat än att pilla sig i navlen om dagarna :(

2011-04-05 @ 21:35:18
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej, var med och tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-04-05 @ 21:48:08
URL: http://amandabp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0