snurriga snurris

Red Snurre på lektion idag! :)
Han var lite trött, vilket märktes på honom när jag skrittade fram. Så hela lektion satsade jag i princip på bjudningen och få fram honom för mina hjälper. Vara kvick i skänkeln för att få reaktion.
I Dianas inlägg kan ni läsa om hur övningen gick till.
Jag tyckte att han skötte sig riktigt bra i fram och bakdelsvändningarna. Speciellt bakdelsvändningarna. Kändes riktigt bra. I framdelsvändningarna kändes som om han rusade lite och gick iväg. Fick ihop honom efter ett tag med Emelis hjälp!
När vi jobbade självständigt jobbade jag mycket med traven och fick en jättebra känsla direkt. Han travade på och hade verkligen tryck i steget. Helt underbar känsla!
Galoppen är verkligen hans svaga sida. Har svårt för att fatta, dock får jag honom att vibehålla galoppen ganska okej!
Fick rätt galopp alla gånger idag iaf! Det var skönt.

Ska rita upp övningen vi gjorde när vi skulle göra bakdelsvändningarna.

Rid hästen i skritt ut i hörnet. Tänk att rumpan ska vara en liten bit innanför spåret. Överdriv liiiite.
Vid C eller A leder du in med innertygeln och tänker att hästen ska flytta sig runt i en "volt-tillbaka".
Denna övningen var verkligen jättebra och den funkade perfekt på Snurre.

Puss på er, Julia


Kommentarer
Postat av: ida

Sv: Åh tack så mycket! :D Kram <3

2011-04-06 @ 21:28:26
URL: http://http:/teamnyman.se
Postat av: ida

Sv: Eller hur är det? :P Nej då ;)

2011-04-07 @ 21:37:23
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0