för alltid saknad.

Uni Boy
den knasigaste, intelligentaste och bästa häst jag någonsin träffat. Älskade honom sjukligt mycket, han var roligaste att rida och att pyssla med. Alltid glad och jag lärde mig verkligen att rida på honom. Bästabästabästa. Saknar honom enormt, togs bort i höstas p.g.a spatt (ledsjukdom). Kommer aldrig sluta sakna den här hästen, varje gång jag kommer till VFK så har jag inget att göra. Innan var jag varenda minut med älskade Uni Boy.




jag kommer alltid minnas våra tre ridläger:
Allround, sommaren 2008. Då det blev vi på riktigt. Jag trodde aldrig att du skulle betyda så mkt för mig som du gjorde.
Allround, sommaren 2009. jädrans vad glad jag blev när jag fick dig!
Dressyr, sommaren 2010. Du var så bra, lite seg några dagar men så duktig. Sista dagen red vi en LB:0a, gick jättebra. Den dagen var sista gången jag red dig.

kommer också minnas hur du alltid var så glad mot mig, hur du älskade att bada och just därför inte fick bada då du bara skulle rusat ut och rullat dig och förstört sadlen. Men samtidigt ogillade du vattenpölar? Och hur du drog iväg mot hindrena och hoppade allt du kunde. Ibland fel hinder... Men kom det en mur tog det STOPP. Lustigt, men jag fick över dig några gånger ;) alla barbackaritter, du var lätt den skönaste att sitta på och hur du älskade gymkhana. Att vi alltid vann hela havet stormar för du räknade ut hur det gick till. Den gången vi hade hopplektion och vi slog alla rekord. 1,15 studsade du över som om ingenting, mitt högsta hopp någonsin. Du hade allt.

Lite minnen jag haft tillsammans med en av världens bästa hästar. K. o. m. t. i. l. l. b. a. k. a.

KRAM DIANA


Kommentarer
Postat av: linnéa

åh sorgligt men fina bilder! Och era minnen är ju fina så kom ihåg och var glad för tiden ni fick tillsammans!

2011-04-06 @ 18:52:35
Postat av: SVEA-KARIN

förstår att saknaden är stor. Verkar ha varit en underbar liten kille!

2011-04-06 @ 23:27:13
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0