girl, you rock

åh, måste bara slänga iväg en massa kramar till bästa Catty! Hon var så otroligt rolig idag :D men aja, från början nu. Kom iväg till stallet rätt sent och så hade vi två boxar att mocka så allt blev rätt sent. Men iväg kom vi och vi bestämde oss för att rida klätterrundan. Så mysig! Men lång. Och redan från början kändes Catty rolig och sammarbetesvillig. Liite besviken blev hon när vi bara red förbi hindrerna utan att hoppa, hehe. Men vi har satt upp ett hoppförbud på henne på den vägen tills efter påsklovet. Detta för att hon blir så galet, galet pigg. Och inte pigg på ett roligt sätt utan hon stänger av helt och lyssnar inte. Så vi tyckte det var dags att låta bli det lite så hon tycker det blir roligare nästa gång! :) men efter hindrena så kommer man bort till klätterdelen där en liten stig slingrar sig uppåt. Och när man är nästan hemma hos JuliaC vänder man och rider på en annan stig tillbaka. Och sen kommer den kända bäckövergången, haha. Jag fattar inte varför Tut inte bara kan gå igenom som Catty utan tar ett jäääättesprång över. Sjukt fånigt men gulligt. Resten av rundan kan man ha rätt högt tempo och nu blev jag så imponerad av Catty! Hon lyssnade på mig hela tiden och inte på Tut, alltså om han travar så travar hon. Om jag kortade henne så lät hon bara Tut springa vidare och så. Jättehärligt! Hon var samma gamla pigga Catty men så mkt lydigare! :D så jag kunde verkligen rida henne idag och inte bara åka med. massor av kärlek till hästen! ♥


finaste hästen och Hanna!

Haha, och just det. Vi bytte schabrak på båda hästarna idag. Catty fick ett rosa med lite mintgrönt på. Och Tut ett helt mintgrönt. Låter säkert skitfult men Catty var så söt i rosa! :'D och jag gillade Tuts också men JuliaCs tyckte inte om det, kanske för att hon är stark motståndare till mintgrönt... Hihi, ska försöka fixa bild. Men nu ska jag koncentrera mig på lite plugg. Hörs!

KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: tack! :D åå söta pollar! :D

2011-04-12 @ 21:13:51
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Grönt som är så himla snyggt! :O



Sv; Det var ju också bra. :D Jaa, det var en blandad dag. Men nästan bara positiv eftersom jag är sjukt nöjd med allt. :)

2011-04-12 @ 21:47:18
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0