dagens ridpass

gick så bra att jag aldrig ville sluta! :'D red Nado i hagen idag igen, var sugen på det då det gick så bra i förrgår. Och det är ingenting mot hur det gick idag! Fin redan från början och efter att jag ridit igenom honom på alla möjliga sätt så kunde jag göra vad jag ville och han bara hängde på i fin form. Så underbart! :D travökningar, avsaktningar, fattningar, volter, skänkelvikningar. Allt funkade! :D hemligheten? Hehe, drivning + glad häst + lite hoppning då och då för att variera. Vi körde på studs idag med tre hinder. Rullade igenom 3 gånger på ca 40 centimeter och först en gång på bommar. Så det är ju inte mycket hoppning men det gör så stor skillnad. Alla som har en lite lam och ovillig häst i dressyr borde hoppa några språng varje gång så hästen blir positivt inställd. Jäkligt nöjd med idag som sagt och hoppas, hoppas att det går lika bra nästan gång!


haha, så fin & rolig! :D

det här inlägget blev lite försenat kan man säga. Efter stallet skulle jag äta lunch och sen hem till juliac och äta lunch och sen direkt hem och skriva teknikarbete och blogga. Blev det så? Nej. Jag fastnad där några timmar.... Imorgon ska jag göra en oerhört läskig grej... Ni ska få veta lite senare!

KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh tack ås mycket:D Ja det är nytt:) kram <3

2011-04-17 @ 21:14:40
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Tack :D Nej, minus får du inte. Men du kanske inte får lika bra poäng på hästens gång och steg och sånt, det är ju lite annorlunda att rida ponny. Men, det är en hel del som gör det så uppenbarligen funkar det ganska bra. ;)

2011-04-17 @ 21:51:41
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0