dagens ridpass

onsdag idag igen, alltså dags för veckans ridlektion. Jag rider Figge nu och jag har blandade åsikter om den hästen kan man ju säga... Förfärlig i boxen, sur som bara den. Men att rida... VILKEN HÄST! Har aldrig ridit dressyr på honom och är enormt nöjd för att vara första gången! Så härlig :D dagens huvudövning var först framdelsvändningar och sen bakdelsvändningar. Eftersom varken vi eller hästarna är vana vid bakdelsvändningar så gjorde vi dem en & en så Emeli (ridlärare) kunde kolla och hjälpa. Under tiden så red de andra självständigt på resten av ridhuset. Delar upp i två kategorier

framdels & bakdelsvändningarna
jättenöjd med framdelsvändningarna, han flyttade sig lätt och jag lyckades behålla bjudningen i honom. Bakdelsvändningarna gick sådär, egentligen tror jag bra för han var väldigt svår. Höll jag emot det miiinsta började han backa och drev jag på sprang han iväg. Men jag lyckades några steg på varje i alla fall så rätt nöjd.

självständiga
red på volter i galopp och i trav och skritt flyttade jag lite och red volter och allt möjligt. Skritten rätt bra men han tjafsade lite och slängde med huvudet. Blev bättre när jag la till mer ben. Traven gick överförväntan, när jag sett andra rida honom så har han tappat takten och bjudningen så jag tänkte på det redan från början och då gick det bra! :) nöjd med traven, absolut. Sen galopp. Och OMG vilken galopp han har! Efter varje fattningen var han ur form något varv men efter lite ställning och samling så började han sväva. Så underbar känsla! Faktiskt nog aldrig känt en så bra galopp på någon häst innan! Helt sjukt. Underbar, underbar känsla verkligen. Åååh, vill rida mer på fina Hilfiger.


fina, fina hästen.

Figge är nog nu min favorithäst att rida på bergunda. Efter en lektion. Underbar helt enkelt :D

KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Åh, vad kul! :D



Sv; Taack :)

2011-04-06 @ 21:38:53
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Har 61-62 men JW-hjälmarna är små i storlekarna.. Men det är inte normalt haha x)

2011-04-06 @ 22:01:59
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Matilda

så roligt att du fick din dressyrlektion och att det gick bra! :)

2011-04-07 @ 16:37:30
URL: http://qtiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0