dagens ridpass

som jag skrev i förra inlägget så var det min tur att ha Tutis idag. Det regnade när vi cyklade till stallet och blev bara mer men vi red iaf, vi hade ju ryktat x) blev kortaste rundan, ko-gris kallas den. Tar ca 40 min och mycket i skogen. Perfekt vid regn. Nere vid vägen går en grusväg där vi har våra två hinder, så vi hoppade de 1 gång. Gick super för mig, vet hur man hoppar Tut nu. Broms & driv så får han tryck och kan hoppa snyggt :D Men det var 2 ägare med 3 hundar på vägen. Och helt plötsligt kommer ena hunden rusandes mot oss och ägaren ropar inte förrän den är mer än halvvägs och hunden lyssnar inte. Hunden stannar två meter från oss och vi försökter schasa den men det gick inte. JuliaC kände att Catty var på väg att bli riktigt förbannad och anfalla hunden så jag hoppade av och tog ett steg mot den och då sprang den iväg.... Men när den kom till ägarna kopplade dom den inte iaf?!!! KORKAT. Det är deras hund som skulle blivit skadad för Catty är aggressiv ibland mot djur. Aja, vi red ju därifrån sen men ändå. Håll koll på era hundar!

Resten av ridturen gick inte så bra. Catty var galet övertaggad och Tut var med speedad och ville inte jobba alls. Tråkigt. Fick igenom lite i slutet men ändå inte nöjd. Dagens plus: de två sprången var bra, dagens minus: inget bra i dressyren + hunden.



KRAM DIANA

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Störande när folk inte har koll på sina hundar, det är ju inte hundens fel men har man inte koll får man skaffa sig det eller ha koppel på. Skönt att det gick bra iaf. :)



Sv; Tack :D

2011-04-05 @ 20:56:09
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0