Dagens Lektion!

Hade Snurriga Snurris och jag kan bara säga att det faktiskt går bättre och bättre på den ponnyn!
Jag har börjat förstå hur han ska ridas och när vi jogar igång går han riktigt fint.
Han är verkligen inte svårriden, däremot tror jag att vi passar riktigt bra ihop, det känns bra! :)
Vi hade en liten markarbetsövning som gick ut på att antingen rida över bom-bock-bom-6 galoppsprång-bom.
Sen vände vi på allt och fick bom-6 galoppsprång-bom-bock-bom. Sista gången gick riktigt bra! :D

Snurre har väldigt vsga galopp och då är det lätt att jag hamnar framåtlutad och driver på för att han inte ska tappa bjudningen. Därför var Karin på oss extra mycket om att sitta upp i galoppen och rida med snabb och kvick skänkel. Fick till det mot slutet!

En liten fråga till er läsare!

Hur gör ni rent era bett?
Efter ridning så tvättar vi ju alltid betten, men jag tänkte om ni gör något extra för att få bort all den äckliga beläggning som man inte får bort när man tvättar vanligt!
Tacksam för svar!


Kram på er!

Kommentarer
Postat av: matilda

Tvättar av bettet och torkar de efter varje rid tur. Men när jag smörjer tränsen brukar jag göra betten extra rena genom att använda svinto och då blir dom som nya:D

2011-04-11 @ 20:24:26
URL: http://mmatildanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0